Kaapstad - Kaapstad - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Minke Breukink - WaarBenJij.nu Kaapstad - Kaapstad - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Minke Breukink - WaarBenJij.nu

Kaapstad - Kaapstad

Door: Minke

Blijf op de hoogte en volg Minke

12 Oktober 2023 | Duitsland, Frankfurt am Main

Op vakantie moet je vooral de dingen doen waar je zin in hebt, toch? Dat was de voorbije week dus niet dit opschrijven. Maar afgelopen nacht had ik in het vliegtuig wat tijd over, dus zie hier de laatste update.

En terwijl ik dacht dat mijn vorige update slechts één week geleden was, ontdek ik nu dat er alweer twee weken voorbij zijn gegaan. De tijd vliegt (net als wij nu dus)! En tegelijkertijd voelt het alsof we veel langer dan zeven weken zijn weggeweest. We hebben zo ontzettend veel gezien en gedaan, en daarnaast ook heel veel geluierd en boeken gelezen (Niels ook!).

Toen het weer twee weken geleden opklaarde, zijn we nog bijna een week in Kaapstad gebleven. De Tafelberg, Kaap de Goede Hoop en Camps Bay trakteerden ons op fantastische uitzichten, heerlijke natuur en... een walvis!

Er zouden er nog vele volgen. Met een huurauto voor de laatste week reden we namelijk richting de Garden Route. Met een tussenstop in Hermanus en twee overnachtingen in Gansbaai bleken de walvissen niet te missen. Het was niet de vraag óf we ze zouden zien, maar eerder hoeveel het er zouden zijn en of ze naar ons zouden zwaaien. Echt prachtig om ze zo goed te kunnen zien.

Op de Garden Route varieerde de natuur van mooie stranden waar we wandelden en zwommen tot heus regenwoud waar we doorheen ziplineden. En niet te vergeten de mooiste bergpassen waar ons autootje overheen bikkelde. Zoals gezegd hadden we in Gansbaai al een accommodatie met een supermooi uitzicht, maar de accommodatie in Wilderness deed daar nog een schepje bovenop. Afgelopen jaar had ik het bij Wie Is De Mol gezien; nu zaten we er zelf! Dat het af en toe wederom wat regenachtig werd, kon de pret eigenlijk al niet meer drukken. Het geplande en vervolgens geannuleerde paragliden doen we wel op een volgende reis.

Zo, dat allemaal in een notendop. En nu zijn we dus weer bijna thuis! Dat is toch ook altijd wel weer fijn. Baie dankie voor het meelezen, het reageren én het niet-reageren [e-1f609]


  • 12 Oktober 2023 - 07:51

    Sineke:

    Dank jullie wel Minke en Niels voor het meenemen op reis tot het laatst toe. Was leuk te lezen en zien! En heel fijn dat jullie zo'n mooie reis konden maken. Ik zit nu in trein. Op weg naar zo vergadering in Amersfoort. Om me heen allemaal duffe koppen (op weg naar werk x of y). Kijken net zo als ik op hun mobieltje, maar zien vast niet zo'n leuk verslag en foto's als ik net mocht lezen en zien Nog een goede laatste stukje thuisreis. Lieve groet, Sineke


  • 12 Oktober 2023 - 08:24

    Matthijs:

    Elke keer weer leuk om jullie verhaal te lezen! En vooral een afsluiter in Kaapstad en Zuid-Afrika lees ik met extra veel enthousiasme. Volgens mij hebben jullie (minstens) net zulke mooie herinneringen aan deze reis als ik (alweer!) 16 jaar geleden.


  • 12 Oktober 2023 - 11:49

    Toos Ten Horn:

    Lieve Minke en Niels,

    Wat heb ik weer genoten van jullie verhaal en foto's. En wat zullen jullie veel beleefd hebben.

    Ik zal de verhalen wel missen, want je schrijft zo boeiend Minke.

    Nu jullie bijna thuis zijn hoop ik dat jullie nog heel lang terugblikken en nagenieten van de reis.

    groetjes Toos


  • 12 Oktober 2023 - 14:31

    Els:

    [e-1f483][e-1f339][e-1f4af]. Wat een mooie reis .. prachtig.

    Weer naar huis ,wat bijtanken en nagenieten !!


  • 13 Oktober 2023 - 12:47

    Geurt Breukink:

    Dank voor het verhaal. Maar het was gisteren live bij ons thuis nog veel fijner om de avonturen te horen. Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn van zo’n onvergetelijke reis..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Frankfurt am Main

Namibië en Zuid-Afrika

-

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2023

Kaapstad - Kaapstad

26 September 2023

Etosha - Windhoek - Kaapstad

11 September 2023

Swakopmund - Etosha

05 September 2023

Fish River Canyon - Swakopmund

27 Augustus 2023

Windhoek - Fish River Canyon
Minke

Actief sinds 07 Jan. 2010
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 27795

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2023 - 12 Oktober 2023

Namibië en Zuid-Afrika

11 Januari 2010 - 27 Mei 2010

Hongkong - Australië - Nieuw-Zeeland - Thailand

Landen bezocht: