Windhoek - Fish River Canyon - Reisverslag uit Ai-Ais, Namibië van Minke Breukink - WaarBenJij.nu Windhoek - Fish River Canyon - Reisverslag uit Ai-Ais, Namibië van Minke Breukink - WaarBenJij.nu

Windhoek - Fish River Canyon

Door: Minke

Blijf op de hoogte en volg Minke

27 Augustus 2023 | Namibië, Ai-Ais

Van het dichtstbevolkte land van Europa naar het op één na dunstbevolkte land ter wereld. Van nachtelijke uurtjes op Lowlands naar het advies om 's avonds niet meer buiten te lopen. Van duizenden mensen vorig weekend bij de uitzinnige Alpha naar een handjevol mensen dit weekend bij de waanzinnige Fish River Canyon. Dezelfde wereld, en toch heel andere werelden.

We moesten dus even schakelen toen we op de weg van het vliegveld naar Windhoek meteen al een paar bavianen zagen. "Wat staat daar voor beeld," vroeg Niels. Een echte baviaan dus. Daar hadden we niks over gelezen in de boekjes. Evenmin over de pelikaan, de zebracobra, de kaapse klipdas en de heilige ibis, die hier dus blijkbaar wél leven, zo hebben wij gezien. (Ook gezien en wél in de reisgidsen: neushoorns, gemsbokken, springbokken, struisvogels en stokstaartjes.)

Meer over dingen die je niet verwacht... wat denk je van flitspalen? Of waarschuwingsborden voor Pumbaa's. Of een extra hek bij de pauzeplekken langs de "snelweg" (de eerste keer daar een broodje eten was écht spannend). Of mensen die denken dat Holland en The Netherlands twee verschillende landen zijn. Of de lokale kliktaal op de radio; we dachten dat-ie stoorde. Of neushoorns die een soort van tam maar schuw zijn. En: ronde akkers, superhandig voor de irrigatie!

Dus, we kijken onze ogen uit naar alles wat we nog kunnen verwachten en niet. En we genieten van deze werelden van verschil.

• 27 Augustus 2023 - 21:37

Ine:

Klinkt nu al helemaal geweldig. En jullie zijn nog maar net begonnen!

• 28 Augustus 2023 - 08:25

Matthijs:

Wat een belevenis en leuk opgeschreven. Blijf ons maar vermaken met deze mooie ervaringen en foto's! Enjoy the ride! [e-1f618]

• 28 Augustus 2023 - 10:48

Rianne:

Hallo lieve reizigers,

Wat leuk om te lezen! En mooie plaatjes [e-1f600]

Geniet van jullie mooie avonturen samen!! X Rianne

• 28 Augustus 2023 - 13:11

Carola:

Yeah een verhaaltje! Leuk Mink. Heerlijk om mee te genieten.

Liefs Carola

• 28 Augustus 2023 - 13:17

Sophia:

Wat een mooi begin! Gelukkig biedt Namibië ook iets dat Lowlands te bieden heeft: bier! Dat versoepelt de overgang ongetwijfeld ;-)

Veel reisplezier [e-1f618]

• 28 Augustus 2023 - 16:00

Sineke:

Hi Niels [e-38] Minke,

Vanuit die geheel andere (drukke) wereld door jullie verhaal [e-38] foto's meegenomen te worden naar deze geheel andere wereld: fantastisch!

Spannende reis lijkt me! Groetjes

• 28 Augustus 2023 - 17:17

Robin:

Onwijs leuk om te lezen. Nu al fan van de Kaapse Klipdas [e-1f970] Groeten, Robin!

• 30 Augustus 2023 - 09:27

Dana:

Wauw, wat een belevenis al! En wat is het mooi daar zeg [e-1f917]

• 30 Augustus 2023 - 16:07

Jonneke:

Ha Minke en Niels, leuk om jullie op deze manier te volgen! Het klinkt allemaal nu al prachtig.

• 02 September 2023 - 17:24

Els:

Geweldig te lezen hoe het jullie vergaat, mooi!!

Enjoy

[e-1f339][e-1f483][e-1f44a][e-1f3fd]

• 05 September 2023 - 00:08

Geurt Breukink:

Mooi eerste verhaal. Ik kijk uit naar de volgende.

• 05 September 2023 - 21:17

Pietsje :

Wat een ontzettend tof begin van jullie reis! Zoveel dieren zien zo vlak na de start van jullie reis. Fantastisch! Dat kan je al afstrepen. Heel veel plezier en lekker genieten van alle bijzonderheden!